lördag 4 oktober 2008

Il Covo (Jungfrugatan 6, 08-4426995)

Fram tills igår hade jag inte besökt Il Covo på jungfrugatan, bara hört talas om denna, som det sades, utsökta lilla italienska lyxrestaurang, bordsbokning en nödvändighet. Det är inte sant längre tyvärr. Nu är det ett riktigt taffligt ställe. Med riktigt platt mat.

En gaffel saknades i mitt kuvert och när jag satte mig snuddade jag vid en tavla som gensat lossnade från sitt fäste och skapade en mindre scen. När varmrätten anlände fick jag be om nya bestick eftersom den ensamme servitören glömt att ersätta dem han tog ut med förrätten.

Det stora problemet var just att den stackaren var ensam. För oss funkade det hyfsat, vi fick ju trots allt vår mat. Bordet bredvid fylldes två gånger med par som efter lång väntan på menyn gav upp.

Det värsta är att jag inte tror att någon brydde sig. I den situationen tänker man ju som gäst: Haha, nu skall vi förnedra er, vi går, titta, här är våra pengar som ni skulle fått, vi tar dem och vi går! Haha! Nu får ni skämmas! Ni är för kassa!Jag tror bara att de tänker - skönt, nu gick de där jobbiga kundjävlarna!

Inga kommentarer: